Sääämst!!!

Heej alla! :)

Jaa jag ska berätta om tävlingen nu. Det gick faktiskt jätte bra o alla va nöjda med det vi hade gjort :)

Vi samlades vid västeränsskolan vid 11.40, sen åkte vi gemensamt till Eskilstuna, det tog ca 1½ timme.
Sen när vi kom fram så skulle vi hitta en parkeringsplats, men hur lätt är de när de är typ proppfult? :O ah, sen så hittade vi en iaf o då gick vi in o då kom Kenny o visade vart vårt omklädningsrum va (han va där tidigare för killarna tävlade innan oss(de fick 2 guld, på matta och hopp:D)). Aja sen så bytte vi om o sen så Fick vi gå omkring lite om vi ville o kola in stället ;) Ah, sen typ 20 minuter innan vi skulle börja vår förträning så samlades vi o började värma upp.
Våran förträning började på matta o de flöt på bra, vi va ju lite nervösa förståss men de gick bra! :) sen hade vi hårda hopp (plint), det gick inte så bra första omgången för både jag och emmica vägrade... jag tror de var för att sattsbrädan var jätte konstig, den hade bara fem fjädrar! :O Men sen så bytte vi sattsbräda o då gick de bra o de kändes bra oxå! :)
Aja sen så hade vi hopp o då såg de bra ut första varvet som var vanlig frivolt, alla körde :) sen sista varvet var det pikerad lr sträkt (jag körde sträkt), de kändes gansla bra för mig men landningen va sämst ;) men jag körde igen o då va den bra rakt igenom :] Aja sen va förträningen slut o vi gick till vårt omklädningsrum o åt lite mat, jag hade med mig ost o skink-sallad mmmm:) sen vid fyra nån gång så var det defilering, o vi hade vår fana, min fina skylt och bellas maskot! :) de såg säkert jätte kul ut för de är en groda som är typ 1.50 hög med jätte stora ögon, en av dommarna började skratta jäte mkt närt vi gick förbi! ;) haha.

När tävlingen började var vi lag nr 15 (sist-.-) vi började med hopp. jag var först på plinten, de va jätte pirrit men när de satte på musiken så kände jag mig peppad o jag sträckte upp o sen så körde jag, den blev jätte fin, kändes de som iaf, sen kom emmica o hon körde oxå. ja bah: yees! för alla som körde :) o alla gjorde de oxå :D sen så på trampetten körde alla o ingen ramlade (jaa!) o sen var de sista varvet o jag har vart lite sådär på min sträkta så när jag stälde den utan problem så blev jag jätte glad, den blev ganska hög oxå! :) då va första grenen avklarad. vi fick 8.5 på hoppet! :)
Sen på fristående så gick de så himla bra!! de va den bästa omgången vi någonsin hargjort!! ah, sen när vi fick höra poängen blev vi hur arga som hälst (de är de här som är sämst!! ) vi fick 6.5!!!!!!! asso fatta om vi blev arga!! vi skulle egentligen ha fått typ 8.4 lr 8.5! de andra dommarna blev oxå förvånade o typ andra lags föräldrar! ;P aja vi glömde de för vi var tvungna att ladda till matta.
När de var vår tur på matta så gick det jätte bra där oxå! :) vi körde på o de var bara några böjda ben o inte stäckta tår. men annars var de jätte bra! :) vi fick typ 8 nånting där oxå :D

Efter prisutdelningen så pratade Kenny med en av friståendedommarna o då sa hn att de tyckte att iv vinte var mogna för vårt fristående än! o att de var därför som dom hade satt så låga poäng! :S

Asso vi hade vunnit om vi hade fått våra "rätta" poäng!! jag blev så himla sur!!!!!!!! jag hade lust att bara sticka in taggarna på rosen som vi fick i röven på dommarna och de som vann! de va så himla snobbiga o skrytsamma. vi hade vårt omklädningsrum väggivägg med dom o de va en dörr mellan så när dom var där inne så slog dom på dörren hela tiden o ja vi blev as sura! när de skulle gå in till deras omklädningsrum så hade vi våran dörr ödden o dom bah: haha! o pekade på oss!! :@

Aja vi kom 4:a iaf o de va jue inte så dåligt, 0.3 poäng ifrån 3:dje plats! :)


Aja idag ska jag kanske gå o titta på bellas hopptävling, jag vetrinte riktigt om jag orkar :S jag är jätte trött o jag har ju träning i kväll :) menemen får tänka på de! :)

Nej nu ska jag gå o äta lite frukost. men ha de bra! :)

puss! <33

  //Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0