Bålsta GK 75 år!

Tjaaaa!

Hur har eran dag varit? Min har varit väldigt fullsmäckad, stressig och väldigt väldigt rolig. Det blev väldigt stressigt eftersom att jag både skulle vara med småtjejerna och mitt lag så jag va tvungen att springa direkt efter ena numret och byta om och fixa... Men det gick bra, väldigt bra.

Nu kan jag berätta vad vi gjorde (min grupp alltså för jag orkar inte berätta hela showen). Eftersom vi firade att klubben fyller 75 år i år så skulle alla vara olika årtionden från 1930-talet då BGK bildades (det hände 1936 ifall ni ville veta) och vi var framtiden, alltså vår tolkning av hur framtiden kanske kommer att se ut inom gymnastiken. Så först började vi med att komma in i ett rymdskäpp och ut ur det skäppet kom det massa gamlingar (då skulle vi föreställa oss själva i framtiden) och så gjorde vi en liten dans. Sen gick vi bakom en slags skärm där vi transformerades till "millitärrobotar" eller något liknande ;) Det är för att vi har en tanke om att gymnastiken kommer vara typ millitärisk i framtiden, alltså väldigt strikt och så. När vi blivit dom där robotarna eller vad man ska säga så körde vi ett varv på tumbling och två varv på hopp och alla mina varv gick hur bra som helst. Mina hopp var sjuuuuuuuuuukt höga, minst en meter högre en jag brukar köra, awesome!

Efter showen/uppvisningen skulle bla min trupp hjälpa till att plocka undan så jag kom hem strax efter 18. Då blev det middag och sen direkt in i duschen. Nu ska jag sminka mig liiite lite för klockan åtta ska vi åka till Kista och kolla på Hur många lingon finns det i världen. Sen kanske jag ska vara med Amanda och Rebecka men det är inte bestämt än så får se..

Ha en skitbra lördag kväll! Puss /Ronja

Rebecka med tantbrillor och tanthatt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0