Plugga, träna, sova, plugga, träna, sova.....

Ja, ungefär ser min vardag ut. Men jag säger inte att det är fel för jag vill ju komma någon vart i livet så då vill jag plugga. Träna är typ min stora ambition(?) i livet, det är typ det ända jag faktiskt är bra på, förutom att sova då som också är en del av min vardag vilket jag inte säger nej till för att sova är ta mig fan (jag svor jag vet men det finns inget annat sätt att uttrycka sig just nu) det bästa som finns!!!

I skolan idag kollade vi på film hela förmiddagen. Det är ju förintelsens dag så vi kollade på Schindler´s List. Filmen handlar om andra världskriget och hur Oscar Schindler skyddar judar genom att sätta dem i arbete på hans fabrik.  Den var väldigt gripande och jag fick tårar i ögonen några gånger för den va så hemsk, men också fin på vissa ställen. Typ en kille i typ 10 års åldern som offrar sitt liv för en kvinna och massa judar i ett hus och säger till vakterna att det är tomt i huset.

Jag fattar verkligen inte hur man kan kriga, döda och förstöra för andra människor?! Vad är det för mening? Och vem mår bra av att göra något sånt? Ingen normal, frisk människa i alla fall. Usch, jag hatar krig och jag önskar att världen bara kunde vara sams, Peace and Love on Earth helt enkelt. Men tyvärr kan det nog aldrig bli så, det kommer alltid finnas en eller flera idioter som ska förstöra!

Lite tankar sådär på sidan av bara.. Efter lunch hade vi vanliga lektioner och först va det svenska, då snackade vi lite om filmen sen skrev vi på "Mitt i nian" som jag inte alls är klar med eftersom man måste skriva en sak som jag helt hade missat, typiskt... Sen var det so som jag skrev. Då gick vi igenom mellankrigstiden (alltså tiden mellan första och andra världskriget) sen jobbade vi med uppsatsen.

Ganska chillig dag ändå. Och det här blev ett väldigt långt inlägg, hihi! Nu ska jag plugga franska och kanske engelska och so, får se hur mycket jag hinner innan det är träning på brandstationen..

Ha det gött! Puss /Ronja

Dagens chilliga outfit. Måste säga att det var riktigt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0