Never regret something that once made you smile

Hallå där i ösregnet!

Det har inte hänt speciellt mycket idag. Sov till tre och sen åkte vi till Coop och handlade där vid 5. Ikväll ska jag och mamsen mysa framför en film, Den som dräper, som förvisso är en thriller så det kanske inte blir så mycket mys men.. Juste, jag måste berätta om vad som hände inatt! Det var inte kul!

När jag kom hem så var klockan typ kvart i ett. Jag frös skit mycket, var super trött och ville bara krypa ner i sängen. Tror ni inte att dörren är låst då eller?! Och så hade jaginte med mig några nycklar heller. Så jag började banka på dörren men inget händer, då går ner på baksidan och knackar på mamma och mårtens sovrumsfönster men där händer inget heller, fast än jag står där i typ en halvtimme och knackar och bankar. Helt ärligt så var jag gråtfärdig! Men så kom jag på att mamma hade varit hos en kompis så tänkte jag att hon kanske inte hade kommit hem än men att hon kanske var på väg så jag börjar gå mot centrumbacken och då hörde jag att några grannar satt ute så jag gick dit och frågade om jag fick låna telefonen och det fick jag. När mamma svarade så sa hon att både hon och Mårten var där och eftersom att William sov hos en kompis så var det kanske inte så konstigt att ingen öppnade...

Det gick i alla fall bra tillslut, men det var inte kul när jag stod där och bankade vill jag lova! Trodde det skulle bli som förra året då jag kom hem från Italien och jag inte hittade nyckeln som mamma hade lagt ut (då var dom hon och Mårten i Frankrike och William någon annanstans) så jag var tvungen att sova på altanen.......... Det var inte speciellt kul!

Aja, nu ska jag kolla om dom behöver hjälp med middagen där uppe. Ha en fin söndagskväll. Imorgon är det måndag och då är det (för min del) jobb som gäller. Jag är faktiskt lite taggad! Då vet jag i alla fall vad jag ska göra på dagarna + att då betyder det att jag kan köpa min mobil snart!!!! :D

Jag längtarrrrrrrrrrrr!

Puss /Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0